Olen Siiri

Terve, olen Siiri, joogaohjaaja ja osteopaatti. Joogaohjaajana haluan auttaa sinua pysähtymään ja olemaan armollinen itsellesi. Joogatunneillani tavoitellaan enimmäkseen sitä ettei tavoiteltaisi ollenkaan. Tämä paradoksi nojaa klassisen joogan teksteihin mielen tyynnyttämisestä. Harjoituksesta pyritään jättämään pois suorittaminen ja vertailu eli väkivalta itseä kohtaan. Voima, tasapaino, kannattelu, rakkaus ja ilo löytyvät sinusta sisältäsi, ja sitä …

Jatka lukemista

Mitä jooga on?

Jooga on Intiassa syntynyt monimuotoinen menetelmä, joka pitää sisällään kokonaisen elämäntavan. Modernilla joogatunnilla harjoitukseen kuuluu liike- ja hengitysharjoituksia ja meditaatioharjoituksia. Joogaharjoituksen myötä ymmärrys omasta kehosta paranee, liikkuvuus ja voima lisääntyvät sopusoinnussa. Samalla kehittyy tietoisuus omasta hengityksestä sekä sen parantavasta voimasta. Joogan liikeharjoitukset, asanat, auttavat sinua löytämään yhteyden ympäristöön ja itseesi. Oma joogani ei ole traditiosidonnainen. Ohjaamani harjoitukset pitävät sisällään asanaharjoituksen , hengitysharjoituksen, läsnäoloharjoituksen sekä loppurentoutuksen. Toisinaan matkustamme äänen maailmaan tuottaen sitä itse tai nauttien gongin värähtelystä. 

Ilmajooga

Oletko valmis nostamaan harjoituksesi uudelle tasolle? Airjooga tarjoaa uuden näkökulman jooga-asanoihin tai voi hyvin olla ainoa joogalajisi. Airjooga yhdistää perinteisen joogan ilma-akrobatiaan luoden monipuolisen harjoituksen koko keholle. Airjoogassa käytetään apuna vyötärön korkeudella olevaa kangaslenkkiä, hammockia. Katosta roikkuvan lenkin avulla voidaan tukea kehon paino ja tehdä siten vaativiakin liikkeitä turvallisesti ja rauhallisesti.

Ilmajooga sopii perusterveelle keholle. Harjoitusta voi soveltaa ja keventää tarvittaessa, kerro aina ohjaajalle ennen tuntia jos sinulla on vaivoja tai muuta huomioitavaa. Mikäli olet epävarma ilmajoogan sopivuudesta sinulle, konsultoi lääkäriäsi.

Otathan vielä huomioon, että seuraavissa tilanteissa ilmajooga ei ole sinulle sopiva harjoitusmuoto: raskauden aikana tai alle 3 kk synnytyksestä, välilevyn pullistuma, selkärangan sairaus, vamma tai vaiva, murtunut kylkiluu, hoitamaton korkea verenpaine, glaukooma, muu akuutti sairaus, merkittävä yli- tai alipaino, operaatiosta kuntoutuja.

Hathajooga

Hathajooga on joogan klassinen ja länsimaissa tunnetuin muoto. Rauhallinen ja lempeä hathajooga koostuu joogan perusliikkeistä eli asanoista ja on monien nykyaikaisten joogalajien perusta. Harjoituksissa korostuu hyvä hengitystekniikka, kehonhallinta ja mielenrauha. Hathajoogan pyrkimyksenä on tasapainottaa keho ja mieli sekä ylläpitää elinvoimaa ja terveyttä. Harjoitusten myötä mieli rauhoittuu, keskittymiskyky paranee ja keho vahvistuu.

Haaveiletko hyvinvointilomasta?

Järjestän vuosittain kotimaan ja ulkomaan joogalomia, jonne sopivat mukaan niin jatkotason kuin aloittelevat joogit. Tule mukaan kauas arjesta!

KURKKAA TULEVAT JOOGAMATKAT

Minun arvojani ovat

Rakkaus

Rakkaus on elämän voima. Se palauttaa tähän hetkeen, vie meitä eteenpäin ja johdattaa kasvuun.

Rauha

Terveyden pohja on rauha ja väkivallattomuus. Mielen ja kehon tasolla, suhteessa muihin ja itseen.

Vapaus

Onni on siinä, että saa elää oman näköistä elämää. Vapautetaan keho rajoitteista!

Tunneillasi tuntuu joka kerta, että olisi jotenkin spesiaali. Otat hyvin huomioon kaikki yksilöinä. Erityisesti tykkään siitä, miten rohkaiset tekemään aluksi vähän pelottaviakin liikkeitä, jaksat erittäin rauhallisesti ja kärsivällisesti opastaa ja neuvoa.

Siiri osaa luoda rauhallisen, yhteisen, mutta kuitenkin henkilökohtaisen harjoitushetken, jonka jälkeen on rentoutunut, voimaantunut itsensä voittanut fiilis. Pidän myös siitä, että tunnin aikana ihan kädestä pitäen ohjataan parempaan asentoon. Kiitos Siiri hyvistä tunneista.

 

Ilmajoogasta vielä… se on harrastus, jossa Kankea tuntee olevansa balettitanssija, Makaronikäsi vahva ja liikuntarajoitteinen akrobaatti. Joka harjoituksessa voi haastaa ja voittaa itsensä. Haastavien ja voimakkaiden harjoitusten vastapainona äärimmäinen rentouden ja voimaantumisen tunne.

Olen todella ihmeissäni ja iloinen että olen löytänyt omasta kotikaupungistaan niin hyvän ja innostavan joogaopettajan kuin sinä Siiri olet! Kokemus, ihmiskehon ja anatomian tuntemus, ammattitaitonen osaaminen näkyy otteessasi.

Jooga vahvistaa kehoa ja mieltä

Voimaa

Vahvuus on kehon ja mielen joustavuutta. Vahvistetaan kehoa ja mieltä lempeällä tavalla.

Vapautumista

Jooga opettaa kuuntelemaan, luopumaan ja vastaanottamaan. Vapaudu oman mielen kahleista!

Tasapainoa

Mukautuva tasapaino on liikkumisen perusta. Millainen sinun tasapainosi on?

Liikkuvuutta

Liisää liikkuvuutta lempein liikkein. Taitetaan kankeus ja toimimaton keho.

Kannattelua

Kannatellaan itseämme ja toisiamme henkisesti ja kehollisesti. Turva löytyy lämpimästä havainnoinnista ja läsnäolosta.

Ymmärrystä

Vain tutustumalla omaan itseesi, voit itseäsi ymmärtää. Kuka sinä olet, mikä on sinun tarinasi?

Haluaisitteko kaveriporukalla osallistua ilmajoogatunnille?

Ilmajooga on hauska tapa viettää aikaa yhdessä sekä samalla tutustua omaan kehoon innostavalla tavalla! Lähtekää mukaan hullutteluun. Ryhmille järjestyvät toki myös klassiset joogatunnit.

OTA YHTEYTTÄ JA PYYDÄ TARJOUS